Home Siapa Saya Disclaimer Mengapa Shaklee Cara Order Nak Jadi Ahli?

Omega Guard Shaklee adalah suplemen minyak ikan terbaik di dunia




  • Omega Guard Shaklee dihasilkan menerusi kaedah teknologi terkini iaitu ultratulen bergred farmaseutikal. Maksudnya ia melalui proses penyulingan proprietari tiga molekul yg dpt memekatkan asid lemak Omega 3 paling tulen
  • Teknologi ini dapat menyingkirkan bahan2 berbahaya yg terdapat dlm ikan seperti plumbum, arsenik, merkuri,etc. Kebanyakan brand lain hanya menggunakan kaedah penyulingan tekanan tinggi utk mengekstrak minyak ikan. kaedah ini bukan hanya memusnahkan sesetengah nutrient malah tidak boleh menapis kandungan logam yg membahayakan kesiahatn seperti plumbun,merkuri,etc . (Info tambahan yg sy dapat daripada nutrionist Shaklee, katanya tak semua pengeluar minyak ikan menggunakan penyulingan proprietari tiga molekul, Kalau ada pun hanya penyulingan 1x atau 2x...Kenapa? sebab penyulingan proprietari tiga molekul ni merupakan satu proses yang mahal..Shaklee sahaja yg melalui penyulingan 3x sbb nak berikan yg terbaik utk pembeli2nya.. yer tak) Wahhh ..Shaklee mmg terbaekk...sbb tu harganya setara dgn kualiti bukan jauh melampau mahal yer.. masih mampu milik
  • Omega Guard Shaklee tidak diekstrak dari minyak hati ikan kerana dihati kandungan toksik tinggi
  • Minyak ikan Shaklee diekstrak dari ikan laut dalam dan berair sejuk seperti sardin, mackerel, herring dan anchovies. Kalau kita rujuk jenis2 ikan dan tahap merkurinya. ikan2 yg digunakan oleh Shaklee adalah ikan yg tahap merkurinya terendah.. Dan kajian juga menunjukkan bahawa ikan air laut sejuk mengandungi asid lemak tidak tepu yg sangat tinggi berbanding ikan lain..Ditambah dgn proses penyulingan 3x.. walla.. terbaekkk lagiii..
  • Omega guard (minyak ikan ) Shaklee lengkap dgn 7 jenis asid lemak omega 3 yg perlu oleh badan iaitu DHA, EPA, HPA, ETA, SDA, DPA. Badan kita tak mampu menghasilkan asid lemak perlu ni utk proses metabolisme,etc.. Jadi kena dapatkan dari sumber makanan dan suplemen EPA.
  • Satu sajian Omega guard Shaklee (Recommended daily serving is 3 capsules) membekalkan 900mg asid lemak omega 3 yg perlu ie EPA dan DHA. Berdasarkan jadual dibwh, kandungan EPA dan DHA didalam Omega Guard Shaklee antara yg tertinggi berbanding jenama lain 


  • Omega guard ..antara suplemen yang sangat digalakkan utk kita consume setiap hari kerana badan kita tak mampu menghasilkan asid lemak omega 3 yg perlu untuk badan kita utk proses metabolisma... untuk brain, untuk alahan, utk asma, utk sendi, utk kesihatan jantung, utk kawal berat, utk kulit yg cantik... wallaaa.. mmg satu famili perlukannya .

Manfaat Omega 3 Dalam Omega Guard Shaklee

1. Omega 3 mengimbangi perubahan dan kepekatan hormon PMS wanita

2. Melicinkan kulit dan kelihatan kemerah-merahan

3. Mencegah salur darah dari tersumbat

4. Omega 3 dapat mengelakkan strok

5. Mengekalkan tekanan normal darah

6. Membantu mengurangkan ketegangan urat leher

7. Mengurangkan sakit kepala

8. Merendahkan kolestrol

9. Omega 3 dapat mencegah pembekuan darah dalam badan

10. Kekalkan tahap kesihatan trigliserida dan kolestrol LDL

11. Mengawal masalah obesiti

12. Mengurangkan risiko penyakit jantung

13. Sangat bagus untuk ibu hamil - membantu tumbesaran dan perkembangan

otak janin

14. Meningkatkan perkembangangan memori janin dan kanak-kanak

15. Meningkatkan sistem imun tubuh dan sangat bagus untuk kesihatan kanak-kanak

16. Membantu menyihatkan paru-paru

17. Omega 3 juga boleh memperbaiki masalah alahan kulit seperti eczema, psoriasis, dll

18. Mengurangkan demam, bronkitis, penyakit lelah, hepatitis, SLE

(lupus erythematosus)

19. Omega 3 juga membantu memperbaiki penyakit buah pinggang

20. Membantu menentang kanser paru-paru, payudara, kanser prostat dan kanser kolon.

21. Membantu meningkatkan kesihatan hati selepas pembedahan

22. Membantu pankreas pesakit kanser berfungsi dengan lebih baik

23. Memelihara fungsi-fungsi sendi

24. Mencegah penyakit gout


Selain itu, Omega 3 yang tekandung dalam Omega Guard Shaklee membantu memperbaiki masalah berkaitan otak seperti :-
  • Mencegah insomnia
  • Mengurangkan tekanan emosi
  • Mengurangkan kemurungan dan kebimbangan
  • Membantu memperbaiki masalah autism
  • Membantu memperbaiki masalah kanak-kanak hyperactive
  • Mengurangkan masalah schizophrenia
  • Mengurangkan masalah lupa pada wanita yang telah melahirkan anak

Anda perlu mengambil Omega Guard Shaklee sekiranya anda:

- Ibu hamil (perkembangan otak bayi dlm kandungan, kurangkan risiko lahir pramatang, dan mengurangkan alahan bayi slepas bayi dilahirkan)
  • Ianya sangat penting dalam membantu pembentukan otak bayi dari peringkat awal pembentukan.Mengandungi DHA yang sangat penting untuk otak. DHA dan EPA dari Omega nie penting untuk pembentukan otak dan mata baby. Untuk ibu pula, ia membantu mengawal paras kolesterol dalam badan

- Ibu menyusu (perkembangan otak bayi)
  • Pengambilan dan tambahan Asid Lemak Omega-3 dalam tempoh penyusuan susu ibu dapat menggalakkan perkembangan otak dan mata anak. Ia dibuktikan secara saintifik bahawa neuron lebih mudah berhubung apabila kandungan Omega 3 lebih banyak di dalam otak. Tambahan pula, tidak ramai kanak-kanak yang diberi susu ibu mempunyai masalah fungsi otak seperti ganguan hiperaktif dan masalah tumpuan (ADHD) atau autisme.

- Kanak-kanak (Usia 0-6 tahun adalah peringkat umur yg sangat kritikal dimana pertumbuhan otak yg yg pintar perlukan makanan yg kaya dgn asid lemak Omega 3, DHA dan EPA. dan bagus utk sistem imunisasi kanak2,asma,eczema)
  • Kalau anda rasa anda senang demam, mudah mengantuk kat kelas, ada penyakit asma, alergy.. or nak anak pintar..,beli lah OmegaGuard ni untuk anak anda....


- Individu yang ingin mengawal berat badan (omega 3 meningkatkan hormone Leptine yg mengawal selera makan dan membakar lemak lebih cepat)
  • Membantu meningkatkan paras hormon Leptin iaitu hormon penting dalam pengawalan selera makan. 
  • Leptin akan menghantar signal kepada otak untuk mengehadkan rasa lapar. 
  • Leptin juga boleh meningkatkan metabolisma badan. Bila metabolisma meningkat, semakin cepatlah LEMAK JAHAT dibakar. 
  • Dalam satu kajian di Australia menunjukkan mereka yang bersenam dan mengambil asid lemak Omega 3 lebih banyak membakar lemak berbanding mereka yang hanya bersenam tanpa mengambil asid lemak Omega 3.
 
- Pengambilan 3 biji Omega Guard sehari selepas makan mampu memberi rasa kurang lapar kepada anda.
  • Berfungsi membakar lemak dan meningkatkan metabolisma

- Kajian dilakukan di Jepun & Czech Republic mencadangkan bahawa omega 3 mampu menghalang pembentukan lemak badan hodoh & menggalakkan pembakaran lemak dengan cepat.
  • Membantu masalah perut buncit dan obesiti.
  • Kesimpulannya omega mampu mengurangkan selera makan disamping membakar lemak dengan cepat.

- Individu yg ingin meningkatkan kepekaan , daya ingatan dan kecekapan kerja.
  • Untuk perkembangan otak serta bantu penghantaran signal dalam otak kita.

- Lelaki yg mementingkan kesihatan - memelihara dari penyakit jantung, strok, obesiti, kencing manis dan byk lagi
  • mengandungi rangkaian penuh 7 jenis asid lemak omega-3 semula jadi iaitu EPA, DHA, ALA dan lain lain.
  • membantu dalam mengurangkan risiko penyakit jantung
  • memelihara kesihatan otak, penglihatan serta fungsi-fungsi sendi

- Wanita yg mementingkan kecantikan (flawless skin)
  • Melicinkan kulit dan kelihatan kemerah-merahan
  • Omega 3 juga boleh memperbaiki masalah alahan kulit seperti eczema, psoriasis, dan lain-lain.

- Kesihatan tulang dan sendi
  • mengurangkan radang sendi



Okey la.. sekian untuk hari ini..Apa jua jenama pilihan anda, saya percaya anda dah memilih yg terbaik untuk anda sekeluarga bukan sekadar main beli sahaja. Ia penting utk kesan jangka masa panjang. Bijak membeli bermula dengan bijak merancang dan bijak memilih...Harap info di atas bermanfaat buat semua pembaca.







Hubungi Zai untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut tentang produk Shaklee , proses pendaftaran keahlian Shaklee anda dan juga harga istimewa untuk setiap produk Shaklee.






Zailatul Akmal

Shaklee Independent Distributor [ID No : 882322]

SMS / WHATSAPP 019 344 3650 






Boleh refer sini untuk Senarai Pengedar Shaklee yang sah seluruh Malaysia :) 







"Terima kasih kerana mendapatkan produk Shaklee daripada saya. Saya bertanggunggjawab untuk membimbing dan memberi servis kepada anda. Sekiranya anda berminat untuk mendaftar sebagai pengedar Shaklee ( ahli Shaklee ), anda boleh menghubungi saya untuk saya bantu proseskan pendaftaran anda atau boleh juga daftar sendiri dengan walk in di branch Shaklee, dengan mendaftar dibawah ID Shaklee saya 882322 dan anda akan diberikan bimbingan daripada saya ..."





TERIMA KASIH KERANA MEMILIH SHAKLEE :)


6 comments:

  1. nak tanya.. vit c chewable tu makan sebiji jea ke? tp 100gm kan? kalau yg vit c lg satu tu 500gm..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hai tenku butang . vitamin c chew tu kanak2 makan sebiji , kita dewasa makan 5 biji ... sebab ia sama dengan vitamin c 500 mg .. vitamin c 500 mg kita makan sebiji :)

      Delete
  2. Replies
    1. Terima kasih .. teruskan membaca perkongsian di blog saya ni ye :)

      Delete
  3. Salam..good info tentang omega guard yg sis kongsikan..mohon share ye..thanks..:)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...