Pencuci Muka NutriWhite Shaklee ( Gentle Deep Foaming Cleanser NutriWhite Shaklee )





Mungkin ramai yang tak tahu Shaklee mempunyai produk penjagaan kulit selain dari produk berbentuk vitamin.


Antaranya pencuci muka NutriWhite Shaklee >>> Gentle Deep Foaming Cleanser.


Keistimewaan produk ini :


** Menjadikan kulit wajah kita segar dan bersih

** Rumpai laut menghilangkan kekotoran, membuang sel-sel mati dan menegangkan

** Alga Hijau menyahtoksin dan melembapkan

** Strawberi Begonia mencerahkan dan mengimbangi pigmen

** Memberi cucian lembut dan menyegarkan serta tidak menghakis atau mengelupas.




Saiz 1 tube pencuci muka Nutriwhite Shaklee ni agak besar ye iaitu 150 ml. Memang tahan lama sangat pakai sampai 9 - 10 bulan.. memang puas rasa sebab buih yg byk wlupun cuit sikit je di hujung jari.




Bila muka dicuci dgn Nutriwhite Shaklee,betul2 rasa segar dan nyaman .Kulit pun rasa lembut dan licin. Warna tona kulit jadi lebih sekata.




Pencuci muka NutriWhite tiada haruman wangian ye kerana pencuci muka Nutriwhite Shaklee ni bebas dari bahan kimia dan sintetik berbahaya. Memang selamat untuk kulit muka kita. Tiada rasa pedih2 atau pengelupasan .. Ia tak buat kulit muka jadi tipis wokeyy.




Produk Nutriwhite Shaklee ini memang setanding dengan Estee Lauder dan SKII. Ia dihasilkan dari sumber semulajadi yang tidak memberi kesan sampingan.




Sekali dah cuba, pasti bercinta-cinta dengan produk Nutriwhite Shaklee ni taw ! ^^


Nak tahu tentang produk NutriWhite Shaklee yang lain ? Klik :



atau 





********************************************


Hubungi Zai untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut tentang produk Shaklee.

http://www.wasap.my/60193443650

Zailatul Akmal

Shaklee Independent Distributor

FB page : Zinnia Z A Online Shop



TERIMA KASIH KERANA MEMILIH SHAKLEE :)

Petua Kesihatan ( 10 Makanan Yang Membakar Lemak )





Berikut adalah 10 makanan yang membakar lemak :

1) Oat

Ia boleh mengurangkan rasa lapar anda kerana ia mengandungi serat yang membantu dan menstabilkan tahap kolesterol.

2) Telur

Telur adalah sumber yang kaya dengan protein dan rendah kalori. Telur membantu kita untuk membina otot dan membangunkan kolesterol baik.


3) Epal

Epal diperkaya dengan antioksidan yang tinggi dan makanan tambahan lain. Paling penting , ia mengandungi pektin yang membantu untuk mengurangkan sel-sel lemak dalam badan.

4) Cili Hijau

Mengandungi Capsaicin yang membantu untuk membangunkan sel-sel pertumbuhan badan dan membakar kalori dalam masa cepat.

5) Bawang Putih

Bawang putih mengandungi Allicin yang mempunyai ciri-ciri antibakteria yang membantu untuk mengurangkan lemak dan membuang kolesterol jahat.

6) Madu

Madu adalah salah satu yang terbaik untuk membakar lemak. Tambah madu dalam air suam dan minum setiap hari pada awal pagi.

7) Teh Hijau

Salah satu cara yang paling berkesan yang boleh membantu anda untuk mengurangkan berat badan. Ia mengandungi antioksidan yang membantu dan menstabilkan berat badan kita. Ambil 2 cawan setiap hari teh hijau ini untuk hasil yang lebih baik.

8) Rumput Gandum ( Wheat Grass )

Ia meningkatkan metabolisme dan membantu untuk mengurangkan lemak.

9) Tomato

Membantu untuk membakar lemak dalam masa cepat. Ia juga membantu untuk menjauhkan diri dari kanser. Jadi ambil tomato dalam diet secara berkala.

10) Coklat Gelap ( Dark Chocolate )

Mengandungi FLAVONOID iaitu ciri-ciri anti-radang yang membantu untuk mengurangkan tahap kolesterol dalam darah. Ia merangsang pertumbuhan serotonin dalam darah dan juga membakar lemak.




Menarik bukan senarai makanan yang boleh membakar lemak ini ? Tapi cuba tengok apa yang saya warnakan dengan warna merah di atas , ada jugak fungsi yang sama dalam senarai vitamin Shaklee taw .  Nak tahu yang mana satu ? 

Jom , check it out! ;)




Alfafa Complex Shaklee 

  • Alfalfa merupakan tumbuhan yang sangat kaya dengan pelbagai nutrisi dan zat galian. 
  • Ia membekalkan nutrisi yang mana kebanyakkannya tidak terdapat di dalam buah-buahan mahupun sayuran. Ia kaya dengan protin, asid amino, klorofil, serat, 15 zat galian, 10 vitamin, 8 enzim dan fitokimia.
  • Pil juga boleh dihancurkan dan dicampur ke dalam air sebagai minuman herba semulajadi.



  • Serbuk ESP Shaklee merupakan sumber protein soya terbaik. ESP menyediakan 14 gram protein soya bukan-GMO berkualiti tinggi dengan semua asid amino yang tubuh anda perlukan bagi proses sintesis protein termasuk sembilan asid amino penting. 
  • Protein soya membantu mengurangkan kolesterol.


  • Powered by leucine untuk memelihara otot semasa anda menurunkan berat badan.
  • 24 gram protein setiap hidangan untuk membantu anda rasa kenyang.
  • Tinggi kandungan serat - 6 gm serat setiap hidangan.
  • Indeks glisemik yang rendah untuk mengekalkan tahap gula darah yang normal dan mengekalkan tenaga.
  • Rendah kalori

Cinch Energy Tea Mix ( teh hijau )

  • Teh eksotik putih, merah dan hijau matcha dipetik dan diadun dengan berhati-hati untuk mewujudkan minuman luar biasa hebat. Ia dapat meningkatkan tenaga secara semulajadi dan rasa nyaman.
  • Meningkatkan metabolisme
  • Lagi cepat membakar kalori
  • Pilihan alternatif terbaik menggantikan minuman kopi, soda atau manisan untuk mengekalkan kecergasan tubuh.

  • Mengurangkan pemendapan atesklerosis dan lemak 
  • Menurunkan tekanan darah
  • Berfungsi sebagai anti oksidan
  • Menurunkan kolesterol


    Agen pembakar lemak Shaklee :

    • Untuk proses metabolisma, kolesterol, triglycerides dan lemak darah (blood lipids).
    • Memecah serta mencairkan lemak terutama kolestrol.
    • Menurunkan total serum cholesterol dan meningkatkan kolesterol baik (HDL).
    • Membantu memecahkan lemak badan dan mengurangkan lemak yang tersendat pada pembuluh-pembuluh darah.
    • Mengurangkan kesan buruk yang wujud dari masalah kolesterol.

      • Mengandungi asid lemak Omega 3 yang membantu meningkatkan paras hormon Leptin iaitu hormon penting dalam pengawalan selera makan.
      • Leptin akan menghantar signal kepada otak untuk mengehadkan rasa lapar.
      • Leptin juga boleh meningkatkan metabolisma badan. Bila metabolisma meningkat, semakin cepatlah LEMAK JAHAT dibakar.
      • Dalam satu kajian di Australia menunjukkan mereka yang bersenam dan mengambil asid lemak Omega 3 lebih banyak membakar lemak berbanding mereka yang hanya bersenam tanpa mengambil asid lemak Omega 3.


      ********************************************


      Hubungi Zai untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut tentang produk Shaklee.

      http://www.wasap.my/60193443650

      Zailatul Akmal

      Shaklee Independent Distributor

      FB page : Zinnia Z A Online Shop



      TERIMA KASIH KERANA MEMILIH SHAKLEE :)

      Kebaikan Garlic Complex Shaklee


      Semalam tekak rasa gatal sangat , sebab batuk berkahak ... Seksanye rasa . terus amek Garlic Complex Shaklee 2 biji lepas makan . lepas tu , Alhamdulillah, dah takde dah rasa gatal2 . Best betul la Garlic Shaklee ni .. So saya nak tambah Garlic ni dalam senarai vitamin yang saya akan ambik setiap hari . :)

      Nak tahu beza Garlic Complex Shaklee dengan Garlic yang lain ? :

      • Dihasilkan daripada bawang putih (garlic) jenis premium yang bebas racun perosak dan ditanam secara organik
      • Dihasilkan secara eksklusif pada suhu bilik tanpa haba untuk memastikan 100% allicin aktif kekal pada garlic tersebut
      • Mengandungi pelbagai vitamin E untuk tingkatkan sebatian aktif garlic dan keberkesanannya dalam tubuh kita



      Fungsi Allicin pada bawang putih untuk kesihatan manusia adalah :

      • Mengurangkan pemendapan atesklerosis dan lemak 
      • Menormalkan keseimbangan lipoprotein 
      • Menurunkan tekanan darah 
      • Mempunyai anti-darah beku dan anti aktiviti radang 
      • Berfungsi sebagai anti oksidan 
      • Bersifat antibiotik dan antibakteria semulajadi 
      • Bantu rawat jangkitan kulit seperti penyakit kaki makan air 
      • Bantu rawat asthma


      >> Setiap 2 tablet GARLIC Complex Shaklee = 1000 mg ekstrak garlic tulen = 2 ulas garlic segar <<



      MANFAAT UTAMA GARLIC COMPLEX SHAKLEE adalah :

      ** Mengandungi Spearmint – Mempertingkatkan sistem penghadaman, fungsi jantung.

      ** Antibiotik Yang Selamat dan Semulajadi – Garlic antibiotic semulajadi. Ianya selamat untuk kegunaan jangka panjang untuk mempertingkatkan sistem imun tubuh, menghalang penyakit berjangkit seperti selesema, kulat, kuman, virus dan yis candida.

      ** Menghalang Alergi – Mempertingkatkan penyakit berkait sistem imun seperti hidung yang sensitive, sinus, alergi, asthma, selesema, hepatitis.

      ** Mempertingkatkan Sistem Penghadaman – Formula uniknya mampu mempertingkatkan masalah berkaitan penghadaman seperti kembung perut, gastric, ketidakhadaman. Garlic juga mampu menentang bakteria H.pylori bakteria dan menhalang ulser gastrik.

      ** Memoderatkan Tekanan Darah Tinggi – Kajian menunjukkan pengambilan 2 – 4 tablet garlic akan menurunkan darah tinggi dengan 8 point.

      ** Detoksifikasi – Garlic mampu mengeluarkan raksa dari tubuh dengan pantas. Raksa, Plumbum dan cadmium adalah logam toksik yang akan menaikkan tekanan darah. Tambahan lagi, garlic mampu melindungi sel-sel darah dari kemusnahan dari logam dan menghalang kerosakkan hati oleh bahan kima.

      ** Menurunkan Kolestrol – Menurunkan kolesterol, LDL, trigliserid dan kelikatan darah, mengurangkan bekuan darah; meningkatkan HDL, melindungi jantung dan menghalang strok dan penyakit koronari.

      ** Mencegah Kanser – Membantu mengelak dan merawat kanser dengan mengurangkan bahan pencetusan kejadian kanser – Nitrosamine.

      ** Menstabilkan Glukos – Menolong menstabilkan glukos di dalam tubuh kita.



      *** 

      Jika anda ibu hamil yang mengalami masalah keputihan, boleh ambil Garlic Complex Shaklee untuk masalah keputihan tersebut kerana Allicin dalam Garlic Complex Shaklee bersifat antibiotik dan antibakteria semulajadi .


      Selain itu ia mampu melawan bakteria dan semua jenis jangkitan pada: 


      • Kerongkong & Telinga (throat & ear infection) 
      • Perut memulas (stomach upset) 
      • Cirit-birit (Diarrhea) 
      • Bronkitis 
      • Luka-luka (infected wounds) 
      • Jangkitan yang berulang-ulang seperti telinga, kerongkong, gusi, mulut
      • Sistem air kencing


      Sekiranya anda atau ahli keluarga dinasihatkan mengambil ubat antibotik untuk melawan jangkitan penyakit seperti selesema, batuk, cirit-birit dan lain-lain tetapi anda berasa risau akan kesan sampingan antibiotik untuk kesan jangka masa panjang, cepat-cepatlah ambil suplemen garlic yang antara kebaikkannya merupakan antibiotik 100% semulajadi, tanpa bahan kimia, perasa, gula dah bahan sintetik yang memberi kesan pada kesihatan.

      ***




      ********************************************


      Hubungi Zai untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut tentang produk Shaklee.

      http://www.wasap.my/60193443650

      Zailatul Akmal

      Shaklee Independent Distributor

      FB page : Zinnia Z A Online Shop



      TERIMA KASIH KERANA MEMILIH SHAKLEE :)

      Set Tambah Berat Badan Shaklee

      shaklee weight gain set

      Dalam ramai2 yang nak kurangkan badan , ada juga yang nak tambahkan berat badan. Betul tak ?

      Di Shaklee , ada 3 jenis suplemen yang dapat menaikkan berat badan secara sihat dan semulajadi iaitu dengan Vita-Lea , Meal Shakes dan B Complex


      BAGAIMANA SET TAMBAH BERAT BADAN SHAKLEE INI MEMBANTU ?

      VITA-LEA :
      • Membekal 23 jenis vitamin penting bersama iron yang sangat penting dalam pembentukan sel darah merah.
      • Banyak membantu mencantikkan kulit wajah, kuku yang licin, rambut yang kuat dari segi akarnya
      • Membantu mencegah penyakit tiroid atau beguk (penyakit tiroid ini terjadi kebiasaannya kerana kekurangan iodin dan ini terdapat di dalam Vita-Lea kita)
      • Memberi tenaga agar tidak lesu dan menjadikan kulit yang sentiasa tegang, mengelak pitam dan pening.

      MEAL SHAKES :
      • Membekalkan 35% atau lebih nilai harian bagi 19 vitamin dan mineral yang penting. 
      • Membekal Nutrisi kepada sel tubuh kerana ia kaya dgn protein untuk bantu membina sel-sel kulit, kuku, rambut, organ, darah dll
      • Kaya kalsium, fiber dan protein. 
      • Membantu menambah selera makan
      • Membantu memberi badan rasa bertenaga.
      • Mengandungi ANTIOKSIDA seperti vitamin A,C,E, zink dan selenium yang bertindak melawan jangkitan dan melambatkan proses penuaan
      • Detoksifikasi: kaya dengan SERAT untuk bantu BUANG LEMAK BERLEBIHAN dan sisa buangan dari perut dan usus (BAGUS UTK CEGAH SEMBELIT)
      • Menguatkan sistem immuniti tubuh terhadap serangan penyakit
      • Mengurangkan eczema kepada kanak-kanak dan juga orang dewasa

      B-COMPLEX :

      • Mengandungi 8 jenis vitamin B yang penting untuk badan. 
      • Mengawal atur kadar metabolisme dalam badan
      • Menggalakkan kesihatan sistem kardiovaskular
      • Mengurangkan rasa letih, tekanan perasaan dan meningkatkan sistem pertahanan badan.



      ********************************************


      Hubungi Zai untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut tentang produk Shaklee.

      http://www.wasap.my/60193443650

      Zailatul Akmal

      Shaklee Independent Distributor

      FB page : Zinnia Z A Online Shop



      TERIMA KASIH KERANA MEMILIH SHAKLEE :)
      zinniaza.com © . Designed by MaisarahSidi.com