Testimoni Ganglion Cyst - #ShakleeEffect #2




MY TRUE SHAKLEEFFECT STORY: GANGLION CYST!


THE REASON I LOVE SHAKLEE SUPPLEMENT MORE AND FOREVER!

Assalamualaikum semua...
Alhamdulillah terdetik hati untuk buat sharing ini untuk kebaikan bersama...


Lebih kurang 9 bulan lepas..Yani mengadu pada makayah dan suami dengan pergelangan tangan yang mula tumbuh biji seperti dalam gmbar (seperti dalam gambar "bukan tangan sebenar" ) tapi exactly sama macam dalam gambar tersebut. Tak sedap hati juga..pergi la klinik dan doktor sahkan itu adalah "'Ganglion cyst'..nnti ade masa pi la operate buang.."katanya... What??!! Operate...???! Erm takpela dulu...dahla ade anak kecik lagi..kalu operate mcammane la...

Sehinggalah tak sampai sebulan lepas yani ambik OMEGA GUARD SHAKLEE Dan juga SHAKLEE CINCH TEA MIX. Cadangnya nakla kurus n pecahkan lemak2 dalam badan ni sebelum raya..oops hihi..and then the miracle happens..Alhamdulillah dengan izin Allah.. rezeki Allah pada yani...yani mula sedar ganglion cyst di pergelangan tangan HILANG!! (Spt dalam gambar "tangan sebenar yani") Masya Allah..Subhanallah!! SYUKUR!! SPEECHLESS!! Thank you Allah!! Haza min fadhli rabbi!! *Disamping itu juga yani amalkan doa syifa yang mak yani selalu ajarkan.Yani hafal dan gosok2 di tempat tersebut sebagai doa amalan penyembuh segala penyakit di samping mengambil supplement..!

Alhamdulillah sekarang tiada lagi Ganglion cyst dan hati rasa lebih tenang..dan yani akan terus mengambil supplemen shaklee untuk kesihatan yang menyeluruh..In sha Allah!

This is my ‪#‎shakleeeffect‬
How about you??


Credit : Nori Yani Abu Talib 



********************************************


Hubungi Zai untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut tentang produk Shaklee.

http://www.wasap.my/60193443650

Zailatul Akmal

Shaklee Independent Distributor

FB page : Zinnia Z A Online Shop



TERIMA KASIH KERANA MEMILIH SHAKLEE :)

Kelebihan ESP Shaklee - Soya NON-GMO Terbaik !



Selama ni Zai perhati je tengok ramai kata soya tak bagus la, soya memudaratkan la , soya itu soya ini .. terus menerus HUKUM soya tak bagus utk kesihatan ... termasuklah ESP Shaklee ..


Tapi sebelum berkata, tahukah anda, boleh dikatakan semua produk soya yang anda ambil dalam seharian adalah soya GMO. Produk GMO biasanya telah diubahsuai secara genetik dengan memasukkan DNA asing termasuk haiwan dan tumbuhan yang menjadikan ia tak stabil.


Produk-produk GMO boleh menyebabkan alergy, toxic, potensi kanser. Lagi-lagi pada zaman sekarang ni.. produk-produk GMO makin banyak di pasaran sbb tu ada macam-macam penyakit sekarang.. kalau anda nak beli apa2 yang berunsurkan soya , pastikan anda baca dulu labelnya, pilih produk yg berlabel Non-GMO.. Jangan beli sebab murah or sebab rasa sedap or sebab ikut ikutan.. atau sebab nak dapat barang free .


Berlainan pula dengan ESP Shaklee, soya yg digunakan oleh Shaklee tidak diubah suai secara genetik (Non-GMO). Protein soya Non-GMO ini dihasilkan di bawah satu program yang digelar Identity Preservation Program (IPP),di mana kacang soya dipantau dan dijaga dengan teliti dari proses menanam hinggalah saat pemprosesannya. Program ini memastikan kacang soya bebas daripada pendedahan perubahan genetik. Daripada benih sehingga penyimpanannya, yakinlah dgn Shaklee dalam penggunaan ramuan-ramuan yang semulajadi dan berkualiti.





Dan lagi satu yang anda perlu tahu kebiasaannya produk soya GMO akan diproses menggunakan alkohol yang bukan sahaja memusnahkan kandungan isoflavene yang bermanfaat pada kesihatan kita malah boleh menyebabkan pencemaran dari bahan-bahan kimia yang digunakan.


Tapi tidak dengan ESP Shaklee ya. Kacang soya yang digunakan dalam penghasilan ESP Shaklee dicuci dengan air untuk memastikan kandungan isoflavene dan daidzin di dalamnya yang penting untuk kesihatan terpelihara. Pada yang belum tahu isoflavene adalah antara komponen penting dalam pencegahan kanser.


Kesimpulannya memang ada betulnya soya bahaya untuk kesihatan jika anda pilih untuk amalkan soya GMO dan diambil dalam kuantiti yang melampau banyak. Shaklee ESP antara produk berasaskan soya yang dihasilkan dari soya non-GMO dan melalui pemprosesan yang ketat untuk memastikan kualitinya terbaik. Malah cadangan pengambilan seharian sudah ditetapkan untuk memberi manfaat kepada badan dan bukannya memudaratkan badan.


Jadi fikir-fikirkan lah. Jangan terlalu percayakan cakap orang. Sebaiknya buat kajian sendiri. Anda akan lebih yakin bila anda sendiri yang mencari jawapannya.



SHAKLEE ENERGIZING SOY PROTEIN


ESP Shaklee ini adalah makanan utama dalam program Shaklee. Amat penting dalam diet harian kita. Ia merupakan minuman berkhasiat, sumber lengkap protein secara biologi yang bermutu paling tinggi yang dihasilkan dari kacang soya. Ia memberi tenaga yang berpanjangan dan membaikpulih sel-sel dan tisu-tisu yang rosak.

Soy Protein Shaklee mengandungi 14 gram protein soya semulajadi yang baik pada setiap hidangan. Diproses dengan air (bukan dengan bahan kimia) bagi mengekalkan sumber semula jadi isoflavones seperti genistein dan daidzein.


Soy Protein tidak mengandungi kolesterol dan laktosa. Ia mengandungi semua asid-asid amino yang diperlukan oleh tubuh anda bagi mengekal tisu-tisu yang sihat, termasuk 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh dengan sendirinya. Produk Protein Soya ini adalah sumber-sumber kalsium dan zat besi yang baik. Selain itu ia tidak mengandungi perisa tiruan, pemanis, pewarna dan bahan pengawet.


Antara keistimewaan ESP Shaklee :
  • membantu menghilangkan jeragat dan parut termasuk parut jerawat
  • membantu melancarkan penyusuan susu ibu
  • membantu meningkatkan penghasilan susu ibu dengan lebih pekat dan banyak
  • membantu badan ibu menghasilkan susu yg lebih pekat dan sekaligus menjadikan bayi anda cepat kenyang dan kurang meragam
  • menganjalkan kulit
  • cepat kenyang & membantu dalam pengurusan berar badan 
  • memberi tenaga berpanjangan
  • meningkatkan kesihatan tubuh secara menyeluruh
  • membantu tumbesaran fetus dan memastikan kesihatan ibu mengandung di tahap optimum
  • utk masalah kesuburan, ESP membantu membentuk tisu rahim serta sel ovum dan sel sperma yg sihat
  • membantu masalah gastrik
  • mengurangkan paras kolesterol
  • mengelakkan risiko strok dan arteri tersumbat 
  • menghalang pembentukan batu karang
  • menghalang sel tidak normal membiak menjadi sel kanser
  • mengekalkan tenaga berjam lamanya
  • membina sel kulit, otot, hormon yg seimbang, menyokong sistem imun badan
  • menyokong kesihatan jantung & prostat




********************************************


Hubungi Zai untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut tentang produk Shaklee.

http://www.wasap.my/60193443650

Zailatul Akmal

Shaklee Independent Distributor

FB page : Zinnia Z A Online Shop



TERIMA KASIH KERANA MEMILIH SHAKLEE :)

Kawal Kolesterol Dengan PHYTOCOL-ST Shaklee

FAKTA!

Cabaran Era Ini 

Adakah anda salah seorang dari 6 juta warga Malaysia yang menghadapi masalah tinggi kolesterol ?

Dianggarkan bahawa satu daripada tiga orang dewasa di Malaysia mempunyai paras kolesterol yang tinggi. Kandungan kolesterol yang tinggi dalam darah menyumbang kepada masalah kesihatan yang serius di mana ia boleh dihidapi oleh sesiapa sahaja tanpa mengira usia dan dalam jangkamasa panjang ini akan memberikan impak negatif terhadap kesihatan jantung dan fungsi kardiovaskular. Tetapi apa yang lebih membimbangkan kita sekarang di mana ramai individu yang masih tidak menyedari bahawa paras kolesterol mereka terlalu tinggi !

Apa itu KOLESTEROL ?

Kolesterol merupakan bahan lemak yang terdapat saluran darah dan kesemua sel-sel badan. Ia merupakan komponen tubuh yang penting untuk pembentukan sel membran, hormon, hempedu dan tisu-tisu lain dalam tubuh.

Dua sumber utama KOLESTEROL 

Kolesterol dihasilkan secara semulajadi oleh hati anda tetapi ia juga boleh diperolehi dari makanan harian anda. Kolesterol yang anda makan akan meningkatkan paras kolesterol darah anda. Kandungan kolesterol darah yang terlalu tinggi akan meningkatkan risiko penyakit jantung dan angin ahmar.





AWAS ! Penyakit-penyakit utama akibat KOLESTEROL tinggi 


  • Risiko serangan jantung meningkat sebanyak 15.6%
  • Risiko angin ahmar meningkat sebanyak 11%
  • Risiko yang lebih tinggi untuk tekanan darah tinggi, penyakit hati seperti hati berlemak dan masalah ketidakseimbangan hormon yang akan menjejaskan fungsi seksual




Bagaimana KOLESTEROL boleh menyebabkan penyakit jantung ?

Terdapat dua jenis KOLESTEROL utama dalam darah :
  • LDL (Lipoprotein ketumpatan rendah)
  • HDL (Lipoprotein ketumpatan tinggi)

LDL dikenali sebagai kolesterol "jahat" kerana paras kolesterol LDL yang terlalu tinggi dalam darah boleh membentuk sejenis bahan melekit (plak) dalam saluran darah anda. Plak ini akan menyumbatkan saluran darah dan menyekat aliran darah, seperti yang berlaku semasa serangan jantung atau angin ahmar.



Sebaliknya, kolesterol HDL dikenali sebagai kolesterol "baik" kerana ia membantu mengangkut kolesterol dari salur darah balik ke hati untuk disingkirkan. Dalam erti kata lain, HDL berperanan "membersihkan" saluran darah.

Oleh yang demikian, untuk melindungi diri daripada penyakit kardiovaskular , anda hendaklah mengekalkan paras kolesterol HDL yang tinggi dan paras kolesterol LDL yang rendah.

Apakah penyebab utama tinggi kolesterol ?

Makanan Malaysia yang tinggi lemak serta kalori adalah di antara punca terjadinya masalah tinggi kolesterol. Persatuan Jantung Amerika mengesyorkan pengambilan kolesterol tidak melebihi 300 mg sehari dan bagi mereka yang menghidap penyakit jantung hendaklah menghadkan pengambilan kolesterol kurang daripada 200 mg sehari.



Walaupun begitu, cuba bayangkan anda sedang mengambil menu harian Malaysia seperti ini:



Anda pasti tidak menyangka yang anda telah mengambil sebanyak 942 mg KOLESTEROL ! Sudah melebihi tiga kali ganda lebih dari pengambilan harian yang disyorkan.



Bertindaklah hari ini . Ikuti petua ini untuk merendahkan paras kolesterol darah anda secara semulajadi , antaranya :

  • Amalkan pemakanan seimbang, rendah lemak tepu dan tinggi serat larut
  • Lakukan senaman lebih kerap
  • Turunkan berat badan
  • Institut Kesihatan Kebangsaan Amerika (NIH) mengesyorkan penambahan Fitosterol ke dalam diet harian anda bagi menurunkan paras kolesterol secara semulajadi



Anda juga boleh atasi masalah KOLESTEROL anda secara semulajadi dengan PHYTOCOL-ST Shaklee .

Apa itu PHYTOCOL-ST Shaklee ?

Phytocol-ST Shaklee adalah formula proprietari yang membekalkan 2,000 mg Fitosterol setiap hari.

Apa itu Fitosterol ?

Fitosterol (dirujuk sebagai sterol dan stanol tumbuhan) ditemui dalam membran sel tumbuh-tumbuhan. Ia juga boleh ditemui dalam kuantiti yang kecil dalam pelbagai tumbuhan, buah-buahan, sayur-sayuran dan bijirin. Dianggarkan 200-400 mg sterol tumbuhan dan lebih kurang 50mg stanol tumbuhan kita makan setiap hari.

Jadi, bagaimanakah Fitosterol berkesan ?

Struktur Fitosterol adalah hampir sama seperti kolesterol dan dengan pengambilan Fitosterol, ia akan bersaing dengan kolesterol untuk tapak penyerapan dalam sistem penghadaman. 

Hasilnya, penyerapan kolesterol dihalang dan ia akan disingkirkan keluar bersama-sama Fitosterol. Ini bermaksud, apabila anda mengambil lebih banyak Fitosterol maka semakin kurang kolesterol yang dapat diserap oleh tubuh dan semakin tinggi peluang untuk anda menurunkan paras kolesterol LDL.




Berapa banyak Fitosterol yang anda perlukan ?

Institut Kesihatan Kebangsaan Amerika (NIH) mengesyorkan pengambilan 2,000 mg Fitosterol ke dalam diet harian anda untuk membantu menurunkan paras kolesterol secara semulajadi.


Testimoni Phytocol-ST Shaklee





Selain PHYTOCOL-ST , anda juga boleh mengambil Omega Guard & Garlic Complex untuk mengawal paras kolesterol anda .





Apa Itu PHYTOCOL-ST Shaklee ?

Apa Itu PHYTOCOL-ST Shaklee ?

PHYTOCOL-ST SHAKLEE

Apa itu Phytocol-ST Shaklee ?

Phytocol-ST Shaklee adalah formula proprietari yang membekalkan 2,000 mg Fitosterol setiap hari.

Apa itu Fitosterol ?

Fitosterol (dirujuk sebagai sterol dan stanol tumbuhan) ditemui dalam membran sel tumbuh-tumbuhan. Ia juga boleh ditemui dalam kuantiti yang kecil dalam pelbagai tumbuhan, buah-buahan, sayur-sayuran dan bijirin. Dianggarkan 200-400 mg sterol tumbuhan dan lebih kurang 50mg stanol tumbuhan kita makan setiap hari.




Bagaimana pengambilan tablet ini dapat membantu kesihatan saya ?

Institut Kesihatan Kebangsaan Amerika (NIH) mengesyorkan pengambilan 2,000 mg Fitosterol setiap hari, bersama-sama diet rendah lemak tepu dan rendah kolesterol disamping tinggi serat larut, bersenam dan penurunan berat badan.








Bilakah masa yang sesuai untuk saya mengambil Phytocol-ST Shaklee ?

Untuk hasil yang terbaik, ambil produk yang disyorkan iaitu 2 tablet 2 kali sehari dengan makanan.

Bolehkah saya mengambil Phytocol-ST Shaklee dan OmegaGuard Shaklee pada masa yang sama ?

Ya. Anda juga boleh mengambil CoQ Health Plus Shaklee yang boleh mengoptimumkan manfaat Phytocol-ST Shaklee.







Adakah produk ini sesuai untuk mereka yang mempunyai paras kolesterol tinggi sahaja ?

Phytocol-ST Shaklee dapat membantu mengawal paras kolesterol dalam tubuh. Oleh yang demikian, ia disarankan kepada sesiapa sahaja yang ingin menjaga kesihatan mereka.





Adakah Phytocol-ST Shaklee bebas gluten?

Ya.

**********************************************************************************************************************************

PILIHAN DI TANGAN ANDA 

Untuk memperolehi 2,000 mg Fitosterol, pertimbangkan dahulu makanan yang anda perlu ambil setiap hari iaitu :






atau lebih mudah dengan Phytocol-ST Shaklee 



************************************************************************************************************************************

Jadi bertindaklah hari ini secara semulajadi dengan Shaklee ! : )





Terbukti secara klinikal dengan mengambil 2,000 mg fitosterol setiap hari dapat mengurangkan 10-15 %  LDL kolesterol

Testimoni Phytocol-ST Shaklee 









********************************************


Hubungi Zai untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut tentang produk Shaklee.

http://www.wasap.my/60193443650

Zailatul Akmal

Shaklee Independent Distributor

FB page : Zinnia Z A Online Shop



TERIMA KASIH KERANA MEMILIH SHAKLEE :)
zinniaza.com © . Designed by MaisarahSidi.com