Kelebihan ESP Shaklee - Soya NON-GMO Terbaik !



Selama ni Zai perhati je tengok ramai kata soya tak bagus la, soya memudaratkan la , soya itu soya ini .. terus menerus HUKUM soya tak bagus utk kesihatan ... termasuklah ESP Shaklee ..


Tapi sebelum berkata, tahukah anda, boleh dikatakan semua produk soya yang anda ambil dalam seharian adalah soya GMO. Produk GMO biasanya telah diubahsuai secara genetik dengan memasukkan DNA asing termasuk haiwan dan tumbuhan yang menjadikan ia tak stabil.


Produk-produk GMO boleh menyebabkan alergy, toxic, potensi kanser. Lagi-lagi pada zaman sekarang ni.. produk-produk GMO makin banyak di pasaran sbb tu ada macam-macam penyakit sekarang.. kalau anda nak beli apa2 yang berunsurkan soya , pastikan anda baca dulu labelnya, pilih produk yg berlabel Non-GMO.. Jangan beli sebab murah or sebab rasa sedap or sebab ikut ikutan.. atau sebab nak dapat barang free .


Berlainan pula dengan ESP Shaklee, soya yg digunakan oleh Shaklee tidak diubah suai secara genetik (Non-GMO). Protein soya Non-GMO ini dihasilkan di bawah satu program yang digelar Identity Preservation Program (IPP),di mana kacang soya dipantau dan dijaga dengan teliti dari proses menanam hinggalah saat pemprosesannya. Program ini memastikan kacang soya bebas daripada pendedahan perubahan genetik. Daripada benih sehingga penyimpanannya, yakinlah dgn Shaklee dalam penggunaan ramuan-ramuan yang semulajadi dan berkualiti.





Dan lagi satu yang anda perlu tahu kebiasaannya produk soya GMO akan diproses menggunakan alkohol yang bukan sahaja memusnahkan kandungan isoflavene yang bermanfaat pada kesihatan kita malah boleh menyebabkan pencemaran dari bahan-bahan kimia yang digunakan.


Tapi tidak dengan ESP Shaklee ya. Kacang soya yang digunakan dalam penghasilan ESP Shaklee dicuci dengan air untuk memastikan kandungan isoflavene dan daidzin di dalamnya yang penting untuk kesihatan terpelihara. Pada yang belum tahu isoflavene adalah antara komponen penting dalam pencegahan kanser.


Kesimpulannya memang ada betulnya soya bahaya untuk kesihatan jika anda pilih untuk amalkan soya GMO dan diambil dalam kuantiti yang melampau banyak. Shaklee ESP antara produk berasaskan soya yang dihasilkan dari soya non-GMO dan melalui pemprosesan yang ketat untuk memastikan kualitinya terbaik. Malah cadangan pengambilan seharian sudah ditetapkan untuk memberi manfaat kepada badan dan bukannya memudaratkan badan.


Jadi fikir-fikirkan lah. Jangan terlalu percayakan cakap orang. Sebaiknya buat kajian sendiri. Anda akan lebih yakin bila anda sendiri yang mencari jawapannya.



SHAKLEE ENERGIZING SOY PROTEIN


ESP Shaklee ini adalah makanan utama dalam program Shaklee. Amat penting dalam diet harian kita. Ia merupakan minuman berkhasiat, sumber lengkap protein secara biologi yang bermutu paling tinggi yang dihasilkan dari kacang soya. Ia memberi tenaga yang berpanjangan dan membaikpulih sel-sel dan tisu-tisu yang rosak.

Soy Protein Shaklee mengandungi 14 gram protein soya semulajadi yang baik pada setiap hidangan. Diproses dengan air (bukan dengan bahan kimia) bagi mengekalkan sumber semula jadi isoflavones seperti genistein dan daidzein.


Soy Protein tidak mengandungi kolesterol dan laktosa. Ia mengandungi semua asid-asid amino yang diperlukan oleh tubuh anda bagi mengekal tisu-tisu yang sihat, termasuk 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh dengan sendirinya. Produk Protein Soya ini adalah sumber-sumber kalsium dan zat besi yang baik. Selain itu ia tidak mengandungi perisa tiruan, pemanis, pewarna dan bahan pengawet.


Antara keistimewaan ESP Shaklee :
  • membantu menghilangkan jeragat dan parut termasuk parut jerawat
  • membantu melancarkan penyusuan susu ibu
  • membantu meningkatkan penghasilan susu ibu dengan lebih pekat dan banyak
  • membantu badan ibu menghasilkan susu yg lebih pekat dan sekaligus menjadikan bayi anda cepat kenyang dan kurang meragam
  • menganjalkan kulit
  • cepat kenyang & membantu dalam pengurusan berar badan 
  • memberi tenaga berpanjangan
  • meningkatkan kesihatan tubuh secara menyeluruh
  • membantu tumbesaran fetus dan memastikan kesihatan ibu mengandung di tahap optimum
  • utk masalah kesuburan, ESP membantu membentuk tisu rahim serta sel ovum dan sel sperma yg sihat
  • membantu masalah gastrik
  • mengurangkan paras kolesterol
  • mengelakkan risiko strok dan arteri tersumbat 
  • menghalang pembentukan batu karang
  • menghalang sel tidak normal membiak menjadi sel kanser
  • mengekalkan tenaga berjam lamanya
  • membina sel kulit, otot, hormon yg seimbang, menyokong sistem imun badan
  • menyokong kesihatan jantung & prostat




********************************************


Hubungi Zai untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut tentang produk Shaklee.

http://www.wasap.my/60193443650

Zailatul Akmal

Shaklee Independent Distributor

FB page : Zinnia Z A Online Shop



TERIMA KASIH KERANA MEMILIH SHAKLEE :)

1 comment:

zinniaza.com © . Designed by MaisarahSidi.com