Home Siapa Saya Disclaimer Mengapa Shaklee Cara Order Nak Jadi Ahli?

Kelebihan Vitamin E Complex ( Shaklee ) #ShakleeEffect #7



Anda ada masalah kulit berjerawat , berjeragat dan berparut? INILAH VITAMIN YANG SESUAI UNTUK ANDA !! <3

Sesetengah orang sanggup membelanjakan wang yang banyak hanya untuk mendapatkan rawatan kulit secara luaran. Rawatan luaran sahaja tanpa disertai dengan pemakanan yang berkhasiat untuk kulit, kecantikan kulit tidak akan bertahan lama. Oleh itu, rawatan dalaman dengan cara mengambil makanan yang terbaik untuk kulit yang sihat adalah penting.


Basically antara garis panduan utk memilih Vitamin E adalah: 
  • Pilih Vitamin E yg bersumber semulajadi ( boleh lihat pada label.. ada huruf d kecil (d-alfa tocoferol) menunjukkan ia sumber semulajadi. satu huruf 'l' or 'dl' menunjukkan ia sumber tiruan or kimia) 
  • Cari perkataan mixed tocopherol dlm label
  • Pilih Vit E yg berserta selenium 

Sumber semulajadi adalah lebih baik kerana ia lebih mudah diserap oleh badan berbanding sumber kimia/tiruan..

Pilihlah Vitamin E Complex Shaklee sebab ia memenuhi garis panduan di atas. Vitamin E Shaklee adalah bersumberkan asli .Vitamin E Shaklee terdiri daripada Vitamin E d-alpha tocopherol concentrate and d-alpha tocopheryl acetate selain lengkap dengan Selenium.


VIT E Complex with GRAPE SEED EXTRACT! Yeahhh..beri kebaikan yg berganda! 

Antara kebaikan grape seed extract - 20 kali lebih berkuasa daripada vitamin E, dan 50 kali lebih besar daripada vitamin C!!

Vitamin E adalah sejenis vitamin larut lemak. Ianya adalah vitamin antioksidan yang sangat bagus dan menghalang dari penuaan sebelum usia. Tentunya setiap orang tidak mahu tua sebelum masanya kan?



Vitamin E juga sangat sesuai diambil bersama dengan Vitamin C kerana ia akan meningkatkan lagi fungsinya. Umpamakan pelengkap kepada masing-masing contohnya vitamin E yang diambil bersama vitamin C boleh menghalang dari "sunburn". 


Vitamin E Complex Shaklee :
  • Merupakan antioksidan yang powerful dan tidak dapat dihasilkan oleh badan. 
  • Bertindak meneutralkan radikal bebas.
  • Bersifat anti-penuaan, dapat mengurangkan garis-garis halus pada wajah
  • Membantu mengelakkan pertumbuhan abnormal sel
  • Membantu memudarkan parut

Lagi KELEBIHAN VITAMIN E adalah :

  • Memperbaiki peredaran darah lalu menjadikan wajah berseri dan tak kusam, secara tak langsung, kulit bersih dari jerawat dan jeragat 
  • Memperbaiki tisu 
  • Melindungi paru paru dari pencemaran udara 
  • Ia memelihara pembekuan darah yang normal dan penyembuhan 
  • Mengurangkan parut & masalah jerawat 
  • Mengurangkan tekanan darah 
  • Membantu dalam pencegahan penyakit katarak 
  • Meningkatkan prestasi atlit dengan mengendurkan otot kaki dari kekejangan 
  • Mengekalkan kesihatan saraf dan otot dan menguatkan dinding kapilari 
  • Menggalakkan kulit dan rambut menjadi sihat 
  • Mengurangkan risiko Alzheimer (nyanyuk) 
  • Merendahkan kadar kolesterol 
  • Membantu mencegah pertumbuhan abnormal sel terutama kanser 
  • Meningkatkan pengeluaran air mani pada sesetengah lelaki 
  • Juga dikenali sebagai ‘vitamin cinta’ kerana ia boleh membantu dalam perhubungan suami isteri 
  • Membantu mengurangkan kesakitan akibat pre-menstrual (PMS) 
  • Mengatasi masalah kedinginan dalam perhubungan suami isteri di kalangan ibu menyusu 
  • Kelebihan untuk ibu menyusukan bayi :- mengurangkan bengkak susu jika diambil secara berterusan, puting yang luka akibat menyusu jugak akan recover dengan cepat. 
  • Mengurangkan stretch mark hodoh di perut 
  • Menjadikan anda tampak lebih muda dengan membantutkan penuaan sel yang disebabkan oleh radikal bebas. 
  • Mengurangkan parut luka di kulit 
  • Bagus untuk jantung sebab Vitamin E ni mengembangkan pembuluh darah dan menghalang pembentukan darah beku dari berlaku. 
  • Membantu dalam mendapatkan rambut yang cantik, sihat dan lebat. 

Vitamin E ---> [ Vitamin CINTA & CANTIK ]


Secara keseluruhannya , Vitamin E bagus untuk kulit cantik, kulit licin, awet muda..antioksidan yg best..dan jgn lupa as VITAMIN CINTA ...

  • Terkenal sebagai "vitamin cinta". Selain menghaluskan kulit, anti penuaan, melancarkan peredaran pembuluh darah, mencegah pembentukan darah beku, pembentukan sel-sel baru (termasuk RNA & DNA) dan lain-lain, ianya juga amat terkenal mempunyai khasiat untuk meningkatkan kelelakian & menyuburkan organ reproduksi lelaki & wanita.
  • Sebanyak 50% Selenium di dalam badan lelaki berada di dalam testikel & duktus seminal. Selain itu, lelaki akan kehilangan selenium melalui air mani. Maka, suplemen selenium yang cukup sangat membantu hubungan seksual bagi lelaki.


Vitamin E adalah sejenis vitamin larut lemak. Ianya adalah vitamin antioksidan yang sangat bagus dan menghalang dari penuaan sebelum usia. Tentunya setiap orang tidak mahu tua sebelum masanya kan?



# Sumber makanan Vitamin E :
  • minyak sayuran, sayuran berdaun hijau gelap, kacang, biji-bijian , dan semua bijirin. Beras perang, makanan daripada jagung, telur, rumpai laut, hati yang dikeringkan, susu, oat, daging organ , kacang soya, ubi kentang, selada air, dan gandum 

# Kekurangan vitamin E boleh menyebabkan :

  • Mudah radang,penuaan kulit sebelum masa,rambut gugur,anemia. 

*** Sebotol untuk 4 bulan.



You'll see the difference in less than 1 month !


ESP + Vitamin E 


Vitamin E 


Vitamin C + Vitamin E 


Vitamin C Chewable + Vitamin E 








Vitamin C + Vitamin E 


Vitamin E + Vitamin C + ESP 



Vitamin C + Vitamin E 










Alhamdullilah dgn pengambilan vit e yg konsisten, kulit muka saya bertambah baik berbanding dulu...selain mkn saya juga jadikan vit e sbg night cream....pg2 bangun n cuci muka moist je... 


Anak saya terjatuh masa bermain. 
Luka di muka paling banyak.
Alhamdulillah saya letak Vita-E hari-hari kat luka dia.
Dalam masa seminggu dah nampak bezanya,
Luka cepat kering dan cepat sembuh dgn Vita-E.
Memang Amazing Vita-E ni!! 






Vitamin C + Vitamin E 

Vitamin C + Vitamin E 




Hubungi Zai untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut tentang produk Shaklee , proses pendaftaran keahlian Shaklee anda dan juga harga istimewa untuk setiap produk Shaklee.





Zailatul Akmal

Shaklee Independent Distributor [ID No : 882322]

SMS / WHATSAPP 019 344 3650 


Boleh refer sini untuk Senarai Pengedar Shaklee yang sah seluruh Malaysia :) 





"Terima kasih kerana mendapatkan produk Shaklee daripada saya. Saya bertanggunggjawab untuk membimbing dan memberi servis kepada anda. Sekiranya anda berminat untuk mendaftar sebagai pengedar Shaklee ( ahli Shaklee ), anda boleh menghubungi saya untuk saya bantu proseskan pendaftaran anda atau boleh juga daftar sendiri dengan walk in di branch Shaklee, dengan mendaftar dibawah ID Shaklee saya 882322 dan anda akan diberikan bimbingan daripada saya ..."





TERIMA KASIH KERANA MEMILIH SHAKLEE :)

1 comment: